Ιδιαίτερη προσοχή συνιστούν οι γιατροί στους πολίτες, καθώς την ανιούσα παίρνει από σήμερα ο υδράργυρος με την θερμοκρασία να φτάσει αύριο ως τους 39 και κατά τόπους 40 βαθμούς Κελσίου. Οι περιοχές που θα αισθανθούν περισσότερο τις υψηλές θερμοκρασίες θα είναι η Αττική, η Στερεά Ελλάδα, η Θεσσαλία και οι πόλεις, που δεν βρίσκονται κοντά στη θάλασσα, τόνισε μιλώντας στον ΑΘΗΝΑ 984 και την Έλενα Μπρέγιαννη, ο διευθυντής του Εθνικού Μετεωρολογικού Κέντρου της ΕΜΥ, Αντώνης Λάλος. Σύμφωνα με τον κ. Λάλο οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες, θα διαρκέσουν λίγο, καθώς ήδη από την Τετάρτη το βράδυ, ο υδράργυρος θα αρχίσει και πάλι να υποχωρεί.

Την ίδια ώρα, οι υψηλές θερμοκρασίες που αναμένεται να σημειωθούν στη χώρα μας, τις επόμενες ημέρες είναι επικίνδυνες για τον ανθρώπινο οργανισμό διότι, αν δεν ληφθούν τα απαιτούμενα μέτρα, μπορεί να οδηγήσουν σε θερμοπληξία η οποία αν δεν αντιμετωπισθεί εγκαίρως μπορεί να απειλήσει ακόμα και την ίδια τη ζωή, τονίζουν οι επιστήμονες. Ιδιαίτερα προσεκτικοί πρέπει να είναι οι ευπαθείς ομάδες πληθυσμού όπως βρέφη και ηλικιωμένοι, επεσήμανε μιλώντας στον ΑΘΗΝΑ 984 και την Έλενα Μπρέγιαννη,ο Διευθυντής της Παθολογικής Κλινικής, της Αθηναϊκής Κλινικής, Γεράσιμος Καρούσος.

Σύμφωνα με τον κ.Καρούσο, για να μην αντιμετωπίσετε προβλήματα με τον καύσωνα,
ακολουθήστε τις εξής συμβουλές:

  • Να αποφεύγετε την απ’ ευθείας έκθεση στον ήλιο.
  • Να παραμένετε σε σκιερά και δροσερά μέρη.
  • Να αποφεύγετε τους χώρους όπου επικρατεί συνωστισμός.
  • Να είστε ντυμένοι με ελαφρά, άνετα και ανoιxτόxρωμα ρούχα.
  • Μην ξεχνάτε το καπέλο και τα γυαλιά ηλίου, ώστε να προστατεύονται τα μάτια σας από την έντονη αντανάκλαση της ηλιακής ακτινοβολίας.
  • Να κάνετε πολλά, χλιαρά ντους στη διάρκεια της ημέρας. Καλό επίσης είναι να τοποθετείτε παγωμένα επιθέματα στο κεφάλι και στον λαιμό σας, ως προστατευτικά μέσα.
  • Να πίνετε άφθονα υγρά (νερό και χυμούς φρούτων ή λαχανικών, αλλά όχι καφέ ή αλκοόλ). Αν ιδρώνετε πάρα πολύ, αυξήστε κάπως την κατανάλωση άλατος – πριν ακολουθήσετε αυτή τη συμβουλή, όμως, ρωτήστε τον γιατρό σας σε περίπτωση που σας έχει απαγορέψει ή περιορίσει το αλάτι για κάποιο λόγο.
  • Να κάνετε μικρά (σε ποσότητα) και ελαφρά γεύματα, δίνοντας έμφαση στη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών και περιορίζοντας τα πλούσια σε λίπη, «βαριά» φαγητά.
  • Να αποφεύγετε τις βαριές χειρονακτικές εργασίες, ιδιαίτερα σε χώρους με υψηλή θερμοκρασία, άπνοια και μεγάλη υγρασία.
  • Να αποφεύγετε την πολύωρη βάδιση ή το τρέξιμο κάτω από τον ήλιο.
  • Να αποφεύγετε τα πολύωρα ταξίδια με μέσα συγκοινωνίας τις ώρες της μεγάλης ζέστης.

Αν πάσχετε από χρόνια νοσήματα (αναπνευστικά, καρδιαγγειακά κλπ) συμβουλευθείτε τον γιατρό σας για τυχόν ειδικά μέτρα που πρέπει να πάρετε. Η συμβουλή αυτή είναι ιδιαίτερα σημαντική για όσους υποβάλλονται σε φαρμακευτική αγωγή (μπορεί να χρειάζεται ακόμα και τροποποίηση της δοσολογίας των φαρμάκων ή και της ίδιας της αγωγής)

Αν έχετε νεογέννητο στο σπίτι, να το ντύνετε όσο το δυνατόν πιο ελαφρά και να του δίνετε να πίνει έξτρα υγρά μαζί με το γάλα. Τις ώρες της μεγάλης ζέστης

Να έχετε τα παράθυρα του σπιτιού κλειστά και τα στόρια κατεβασμένα, φροντίζοντας να τα ανοίγετε όλα τη νύχτα για να δροσίζει ο χώρος. Ειδάλλως, ανάψτε κλιματισμό ή ανεμιστήρα (προσέξτε μόνο να μην κάθεστε μπροστά στο σημείο όπου «χτυπάει» ο αέρας).

Αν παρουσιάσετε την οποιαδήποτε δυσφορία ή ενόχληση, επικοινωνήστε με τον γιατρό σας.

Ρεπορτάζ: Έλενα Μπρέγιαννη

Print Friendly